Perjantai 3. heinäkuuta 2020
 
RSS-syöte

Kun pop-laulaja Madonna täytti 50-vuotta, jokainen sanomalehti tyrkytti viikon Madonnan naamaa.

Metro-lehti kertoi 14.8.2008, miten Madonna on luonut uransa sängyn kautta – siis harrastamalla seksiä saadakseen haluamansa. Toinen keino hänellä on ollut kyynärpäätaktiikka, jolla hän sai nuoruusvuosina itsensä bändien keulakuvaksi. Madonnan lavaesiintymiset eivät ole vain mauttomia, vaan ne ovat sairaita (hän esim. “ristiinnaulitsee” itsensä lavalla). Lauluääni on lähinnä huvittava, eikä laulannan musikaalisuus ole edes keskinkertaisen pop-laulajan tasoa. Madonna luulee olevansa seksikäs, vaikka hän ei ole sitä – naisellisia muotoja ei ole ollenkaan. Mutta ennen kaikkea: jo Madonnan kasvoista näkee, että hän ei ole psyykkisesti terve ihminen; kasvojen lihakset ovat kivettyneet uhmaikäisen lapsen ilmeeksi.

Tätä Madonna on, mutta hän itse luulee olevansa itse taide, kuten hän on sanonut. Madonna ei ole taide eikä edes taiteilija, vaan ainoastaan riittävän röyhkeä ja moraaliton liikenainen shokeeratakseen mediaa. Julkisuus on aina julkisuutta – oli se sitten positiivista tai negatiivista – joka ruokkii itse itseään.

Tämä on markkinointia, ei taidetta, eikä onnistunut markkinointi tee ihmisestä taiteilijaa. Madonna on pysynyt pinnalla, koska hänen kyseenalaiset markkinointikeinonsa ovat onnistuneet. Madonna on liikenainen, jonka tuote on hän itse toisten luomien tuotteiden sijaan. Se että Madonnan on tarvinnut tuotteistaa itsensä tällä tavalla, kertoo vain sen, ettei hänen musiikkinsa itsessään ole riittävän tasokasta.

Kaikkein sairain on kuitenkin maailma, joka katselee ja ihailee Madonnan kaltaista henkilöä.

Kirjoita kommentti